måndag 27 april 2009

Saftglas

Jag fick ett presentkort på Lagerhaus av min fina vän fröken J. Det var ju ett tag sedan jag fyllde år men tills förra veckan gick jag och sparade på det, planerade och ville vara säker på att det jag köpte skulle vara något jag faktiskt skulle tycka om.

Så såg jag dem, saftglasen med 50-talsmönster, så söta och ack så mina! Två stycken köpte jag och än en gång ruvade jag lite på dem ett par dagar innan jag packade upp dem. Men så går jag och tappar det ena i golvet, med silkespappret fortfarande på och det går såklart sönder.. utan att ens fått se dagsljus eller bli uppfyllt av jordgubbssaft. Så går det när man ruvar på saker för länge, ett tu tre har de glidit ur händerna på en och kommer aldrig åter igen. Som en duktig konsument bär det imorgon av tillbaka till Lagerhaus för en ersättare.

dots
The one that survived.


My dear friend miss J gave me a gift certificate to Lagerhaus for my birthday. It's been almost two months since but up until last week I was sitting on it, saving it, planning, making sure that whatever I got, it would be something I'd really like.

And then I saw them, the lemonade glasses with the 50's print on.. oh so pretty and oh so mine! I bought two of them and once again I was savouring them and waited a couple of days before unpacking them. Just as I'm unwrapping them, I drop one on the floor and naturally it breaks. Still wrapped in the silk paper, it never got to see the light of day or serve cool lemonade. And that kids, is what happens when you wait too long for something, it slips through your fingers and is gone forever. You'll find me at Lagerhaus tomorrow being a good little consumerist and getting a replacement.

Inga kommentarer: