onsdag 20 maj 2009

Beep My Beep

Jag bara MÅSTE slå ett slag för Addeboy Vs. Cliff och deras "Beep My Beep"! Fick precis se och höra den här låten igår kväll och den har gått varm sedan dess (mina grannar har nog vid det här laget säkerligen lagt en förbannelse över mig och mina högtalare)! De är killarna bakom Adam Tenstas "My Cool" och remixat bl a Jennie Abrahamsons "Lights" och jag kan bara beskriva deras musik som känslan man får när man är kär -lyrisk, intensiv och tar över ens sinnen helt! Justice, Basement Jaxx, Daft Punk är några artister som poppar upp i huvudet när man hör detta, fransk elektro med en nordisk känsla och jag kommer bli förvånad om Beep My Beep inte kommer slita ut våra öron i sommar.

Videon är perfekt, kaxigheten (man själv hade som ung) lyser igenom, destruktiv på samma gång som livstörstande och sjukt snyggt filmad. Jag har fått höra av en "säker källa" att ett album är att vänta till hösten, tills dess kan ni lyssna på mer av dem på deras myspace och hemsida. Och skruva upp volymen, det här får varenda fiber i kroppen att vilja dansa!!



I HAVE to say something about Addeboy Vs. Cliff and their "Beep My Beep"! I heard it yesterday and it's been on repeat since (my neighbours are probably casting a voodoo curse over me and my speakers by now). They're the guys behind Adam Tensta's "My Cool" and the remix of Jennie Abrahamson's "Lights" -which I both love. I can only describe their music as the feeling of falling in love, lyrical, intense and makes your head spin! Justice, Basement Jaxx, Daft Punk are what comes to mind when I hear this, french electro with a nordic sound and I'll be surprized if Beep My Beep won't make our ears sore this summer!

The video's perfect, I love the cinematography.
The blazé attitude of youth (I remember having it back then) shines through, desctructive yet with a hunger for life. I've been told by the "horse's mouth" that an album is planned to be released in the fall. Til then, check them out on myspace or their website, and turn the volume up -this is going to make every fiber in your body want to dance!!


Inga kommentarer: