torsdag 9 juli 2009

Flash Mob

När filmen 13 snart 30 kom ut blev jag fullkomligen förälskad. Jag kastades tillbaka till den tiden då man var just 13, allt man ville var att vara omtyckt men eftersom alla andra också ville det, blev det mesta bara fel. Jag kastades tillbaka till olycklig tonårsförälskelse och innan filmen var slut hade jag suttit och skrattat och stortjutit (tur jag såg den själv). Det är en riktigt feelgood, tonårs-chick-flick och det bästa av allt? Synkroniserad spontandans! Min favorit scen (ja så ömmar mitt hjärta extra mycket för dans) är när Jennifer Garner (aka Jenna Rink) brister ut i "spontan" thriller-dans ENSAM på dansgolvet för att rädda en dötrist fest. Självklart sluter sig hela sällskapet upp och ett tu tre är det värsta M.J-videon. Och fastän jag vet att det inte går till så i verkliga livet, sitter jag i soffan, jublar och älskar det!

Och nu, som en hyllning till Michael, överraskade danskompaniet Bounce invånarna i Hufvudstaden med en flash mob på olika ställen bl. a Sergels torg och centralstationen med att bryta ut i dans till Beat It! Kan det bli mer underbart?? Jag kan inte fatta att jag har gått miste om det här! Ni som kom på det och ni som gick dit och lärde er dansen -PUSS på er, ni är fantastiska, MER sånthär tack!! Jag erkänner, jag får rysningar när jag ser videon! ♥





When the movie 13 going on 30 came out, I fell in love. I got thrown back to being 13 again, wanting nothing but to fit in but somehow got it wrong, I remembered unrequited love and before the movie was over I had gone from laughing to sobbing to laughing again (good thing I watched it alone). It's truly a feelgood, teen-chick-flick and best of all? It's got impromptu synchronized dancing!! My favourite scene is when Jennifer Garner (aka Jenna Rink) saves a big party from dying by getting up on the dancefloor ALONE with her thriller-dance and gets the whole party to join her. And even though I know this doesn't happen in real life, I LOVE it!!

But now, as a tribute to the King of Pop, the dance company Bounce surprised the citizens of Stockholm with flash mob dancing to Beat it. People, it doesn't get any better than this!! I can't believe I missed this! Those of you who came up with the idea and those who took the time to learn the choreography- THANK YOU!! You are amazing! I admit it, I got chills watching it! ♥