fredag 17 juli 2009

Post-It Love

Jag såg denna underbart söta kortfilm, Post-It LoveJoannas blog och blev så glad av den att jag var tvungen att dela med mig. Det här är sådana här kreativa projekt jag fullkomligen älskar och önskar att det var jag som kommit på idén. Kreatitivtet och Post-it lappar verkar gå hand i hand för detta påminde mig om TO DO, ett projekt utfört av konstkollektivet Illegal Art för något år sedan. Vi behöver mer av den här varan, spontan och interaktiv konst som inte alltid håller sig inom ramarna men som sprider eftertanke och glädje! Några tips?







all images © illegal art 2009


I saw this incredibly cute short movie, Post-It Love, over at Joanna's blog and it made me so happy, I had to share it. These are the creative projects I just adore and wish I had come up with. Creativity and Post-Its seem to go hand in hand as this reminded me of the TO DO project by the public art collaborative Illegal Art a couple of years ago. We need more spontaneous and interactive art like this that doesn't keep inside of the box and spreads happiness! Any ideas?

1 kommentar:

Unknown sa...

cool post!

http://ineedaguide.blogspot.com/