onsdag 16 december 2009

Lucia


Häromdagen gick Luciatåget genom Malmös vintergator. Med snöfall och julkänslor såg jag och ett par vänner på när ljusets drottning åkte genom stan. Det gick lite snabbt, men trevligt hade vi, och ett par bilder hann jag ta.










On the 13th of december every year, Sweden celebrates saint Lucy's day and a couple of my friends and I headed out in the cold swedish evening to see the sait Lucy parade. We watched our queen of lights ride through main street in Malmö, accompanied by snowfall and christmas spirit. It went by a little fast, but it was lovely, and I did get a few shots of it.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Åååå vad mysigt det ser ut!

Szilvia sa...

Ja, jag måste säga att Malmö har gjort bra ifrån sig i den här julen! Men jag kan tänka mig att hufvudstaden säkerligen är underbar den med?!