onsdag 9 december 2009

Post Secret

Jag erkänner, jag tycker om att ta del av andras hemligheter, det får mig att känna mig mänsklig för jag känner ibland igen mig i dem.

Frank Warren har sedan ett tag hållt i projektet PostSecret där han samlar hemligheter som folk skickar in till honom anonymt och sedan publicerar han dem på sin blogg. Det finns även fem böcker som givits ut med samlade hemligheter, de finns att köpa på Amazon.

När jag såg den här enkla men ack så vackra kortfilm där olika människor bekänner sina hemligheter inför kameran tänkte jag att jag måste dela den med er! Så, vad är din hemlighet?

PostSecret: Confessions on Life, Death and God from Frank Warren on Vimeo.



I admit, I like to read other people's secrets, it makes me feel human as I recognize myself in some of them.

Frank Warren created the project PostSecret some time ago and it's basically people sending in their secrets on postcards to him (anonymously) and then he publishes them through his blog. He's also given out five books with collections of secrets, you can buy them on Amazon.

So when I saw this short but ever so beautiful video of people confessing their secrets in front of a camera, I knew I had to share it with you. So, what's your secret?

Inga kommentarer: